Hrajme zodpovědně

Systém včasné detekce problémového hraní

V České republice mají sázkové kanceláře, například z důvodu povinné registrace a jiných zákonných povinností, k dispozicí řadu dat a informací. To, podobně jako v dalších západních zemích, otevřelo prostor

Reklama na sázení má být reklama na sázení

Sázkový a herní trh je trh jako každý jiný. V Česku působí tradiční silné i nové ambiciózní společnosti, kdy každý chce získat své místo na slunci nebo posílit svoji pozici. Klasická reklama je tak vedle sponzoringových aktivit běžnou součástí komunikace sázkových firem. Fortuna v tom směru není výjimkou. V rámci zadávání i exekuce reklamních kampaní každopádně vedle zákonných pravidel ctí i zásady etické. Správný přístup k marketingu je konečně i nedílnou součástí kodexu zodpovědného provozovatele, který představil Institut pro regulaci hazardních her (IPRH) a Fortuna se zavázala jej dodržovat.

Na to, že každý spot či vizuál nese sdělení ministerstva financí už si všichni zvykli, vedle toho je standardem také logo odkazující na web zodpovednehrani.cz. Ten provozuje IPRH a každý na něm najde široké informace o správném přístupu k sázení a hraní, případně rady, jak postupovat a na koho se obrátit v případě jakýchkoliv obav.

V rámci reklamních sdělení Fortuna akcentuje zejména rozměr zábavy. Sázení a hraní nemá být zdrojem peněz ani řešením jiných životních situací, ale má být zejména volnočasovým rozptýlením, podobně jako třeba návštěva kina. Která má svůj, začátek, konec a také cenu. Fortuna si uvědomuje specifika svého podnikání, proto reklama na sportovní sázky je v jejím podání prostě reklama na sportovní sázku a nic jiného. Na totožném principu je založena i prezentace například rulety a dalších her.

Velmi striktně je přistupováno k cílení na osoby starší 18 let. Fortuna nevyužívá symboly a vizuální ztvárnění, které by mohlo vzbuzovat zájem mladistvých. Pohádkové postavy, herní figurky a tak podobně jsou jednoduše tabu. Tento rozměr věci je důrazně aplikován i při výběru a nákupu medií. A mimo tuto skupinu jsou i CSR aktivity, zejména tam, kde dochází k jakékoliv prezentaci značky. S ohledem na realitu mediálního trhu Fortuna dbá i na to, aby neinzerovala a tím nepodporovala dezinformační weby.