Hrajme zodpovědně

Systém včasné detekce problémového hraní

V České republice mají sázkové kanceláře, například z důvodu povinné registrace a jiných zákonných povinností, k dispozicí řadu dat a informací. To, podobně jako v dalších západních zemích, otevřelo prostor pro vývoj a aplikaci sofistikovaných nástrojů, které mohou naprosto cíleně a ve správný čas identifikovat potenciální problematické chování sázkařů a správně na něj reagovat.

Daňové prostředí v Česku není pro sázkové firmy žádný šlágr

Proti tomu, že by sázkové a herní společnosti v Česku měly podléhat přiměřenému sektorovému zdanění, lze těžko něco namítat. Pravdou je, že tuzemská legislativa je jednou z nejpřísnějších, a to jak v otázkách samotného provozování, tak i ve smyslu daňového zatížení. Výkřiky typu „je potřeba zdanit hazard“, nebo „musíme více regulovat hazard“ jsou důsledkem buď naprosté neznalosti, nebo vědomé a účelové popíráním reality.

Reklama na sázení má být reklama na sázení

Sázkový a herní trh je trh jako každý jiný. V Česku působí tradiční silné i nové ambiciózní společnosti, kdy každý chce získat své místo na slunci nebo posílit svoji pozici. Klasická reklama je tak vedle sponzoringových aktivit běžnou součástí komunikace sázkových firem. Fortuna v tom směru není výjimkou. V rámci zadávání i exekuce reklamních kampaní každopádně vedle zákonných pravidel ctí i zásady etické. Správný přístup k marketingu je konečně i nedílnou součástí kodexu zodpovědného provozovatele, který představil Institut pro regulaci hazardních her (IPRH) a Fortuna se zavázala jej dodržovat.

Silný partner českého sportu

Fortuna je odjakživa spojena se sportem, konečně naprostá většina kursových sázek, kterým se společnost věnuje, směřuje právě na výsledky sportovních událostí. Většinu zákazníků tedy tvoří fanoušci a je tedy logické, že se firma v rámci sportů, lig a soutěží snaží prezentovat. Prostřednictvím sponzoringových smluv a dalších partnerství díky tomu proudí od Fortuny zpátky do sportu každoročně stovky milionů korun. Sázkové kanceláře se v uplynulých letech v Česku staly klíčovým a těžko nahraditelným zdrojem financování celého odvětví.

400 milionů korun činí roční investice Fortuny do sportovního prostředí

50 zastávek má za sebou unikátní fotbalová střelnice, kterou Fortuna baví hráče i fanoušky

1,5 milionu korun byl rozpočet Fortuny v roce 2022 na dárky jako kulichy, šály nebo dresy, které rozdala fanouškům

Prostřednictvím kontraktu s Ligovou fotbalovou asociací (LFA) Fortuna každoročně finančně podporuje všech 32 profesionálních klubů, které se účastní nejvyšší a druhé nejvyšší domácí soutěže. V rámci záměru ještě více podpořit kluby s nejširší fanouškovskou základnou je pak Fortuna individuálním partnerem ve Slavii, v Baníku, nebo v Bohemians 1905. Díky širší spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky (FAČR) společnost pomáhá také reprezentaci, výkonnostnímu nebo ženskému fotbalu.

Kromě nejpopulárnějšího českého sportu se Fortuna v poslední době profiluje i v rámci hokeje, kde sponzoruje hned několik špičkových klubů a stranou nezůstávají ani nová trendy odvětví. Mimořádné je spojení s aktuálně nejlepším českým zápasníkem a prvním tuzemským šampionem UFC Jiřím „BJP“ Procházkou, další oblastí je pak e-sport.

Vedle samotné finanční podpory se všemi uzavřenými partnerstvími prolíná důrazná orientace na fanoušky. Fortuna vnímá profesionální sport jako produkt, o který je potřeba pečovat. Jedině spokojený fanoušek, který si z návštěvy nebo sledování zápasu odnese zážitek a pozitivní emoci, za vstupenku, možnost zakoupit stream nebo předmět z fanshopu, rád zaplatí. A bude se vracet.